Ústí nad Labem – První dny po uzavření mostu Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem se ukázaly jako velmi náročné pro plynulost dopravy. Již od ranních hodin došlo ke zvýšené hustotě provozu v centru města i na objízdných trasách. Policisté na místě monitorují situaci a v případě potřeby provádějí regulaci dopravy.
„Upozorňujeme všechny řidiče, aby důsledně respektovali dopravní značení a pokyny policistů. Objízdné trasy byly stanoveny tak, aby minimalizovaly dopravní zatížení, a jejich nedodržování může vést k dalšímu zhoršení dopravní situace až k úplnému dopravnímu kolapsu," uvedla policejní mluvčí Veronika Hyšplerová.
Jedním z hlavních problémů, který v současné chvíli komplikuje dopravu, je nedodržování průjezdnosti vyhrazených jízdních pruhů. Na nájezdu na Mariánský most například dochází k situacím, kdy řidiči osobních vozidel neoprávněně vjíždějí do vyhrazeného pruhu pro BUS. Neznalostí speciální světelné signalizace pro autobusy (bílá světla v černém poli) pak blokují průjezd autobusů, které mají díky preferenci na semaforu volno. Semafor kvůli tomu čeká na autobus, který však nemůže projet, díky blokujícím vozidlům stojícím před ním a ostatní vozidla mezitím stále mají červenou. Výsledkem je dopravní zácpa a postupné ochromení dopravy v širším okolí.
Pro pěší slouží postavená lávka přes řeku. Foto: Petr Sochůrek
„Doporučujeme také zvážit využití veřejné dopravy, která má v těchto dnech zajištěnou preferenci, a pomoci tak ke zmírnění dopravních obtíží. Děkujeme za pochopení a spolupráci," dodala policejní mluvčí.
České dráhy zajistí náhradní vlakovou dopravu během oprav silničního mostu
Spoje tzv. náhradní vlakové dopravy budou jezdit v pracovní dny od 28. dubna 2025. Linka bude označena jako xU0. Vlaky pojedou mezi stanicemi Ústí nad Labem západ a Ústí nad Labem-Střekov v přibližně hodinovém taktu, a to v pracovní dny cca od 6:30 do 22:30 hod. Dva páry vlaků v ranní špičce budou zajištěné v úseku Velké Březno – Ústí nad Labem-Střekov – Ústí nad Labem západ a zpět (odj. ze stanice Ústí nad Labem západ v 6:30 a 7:30 a zpět z Velkého Března v 6:49 a 7:49). Tyto spoje doplní pravidelné vlaky mezi ústeckým západním a střekovským nádražím a zkrátí tak interval mezi oběma stanicemi. Na linku xU0 nasadí České dráhy motorové jednotky Regionova.
Během pracovních dnů vypraví České dráhy na této lince celkem 18 vlaků v každém směru. Celkově tak půjde celkem o 36 spojů denně a 180 spojů v pracovním týdnu od pondělí do pátku. Ve vlacích bude platit tarif IDS DÚK, Českých drah a systému jednotného tarifu OneTicket. Na vlaky budou ve stanici Ústí nad Labem-Střekov navazovat spoje nově zřízené linky č. 93 Dopravního podniku města Ústí nad Labem, která bude jezdit po trase Střekov nádraží – Nové krematorium a zpět. Autobusová linka pojede v pracovní dny cca od 5 do 23 hodin. Detaily k provozu MHD najdete zde.
Foto: ČD
Zajištění provozu linky xU0 si u Českých drah objednal Ústecký kraj. Zahájení provozu linky navazuje na uzavření silničního mostu Dr. Edvarda Beneše od 26. dubna 2025 a otevření provizorní lávky pro pěší a cyklisty v jeho sousedství. Provoz linky je objednán po celou dobu uzavírky mostu.