Kam jezdí průměrný Čech na dovolenou? Většina volí Řecko nebo Egypt
Ilustrační foto: Pixabay.com
Zajímavosti

ČR - Čechy nejvíce láká vyrazit na dovolenou do Řecka či do Egypta, jednu z těchto destinací si pro dovolenou vybralo vloni 38 % z nich. Podle statistik cestovní agentury Invia si rádi připlatí za čtyřhvězdičkové hotely s all inclusive a za komfortní cestování letadlem.

Nejčastěji odjíždí na 8 dní. Největším trhákem loňského roku byla podle agentury sobota 7. července, kdy bylo na zakoupené dovolené za hranicemi na 43 000 českých turistů. Cenovým rekordmanem se stala skupinová dovolená za 11 milionů korun.

Táhne Řecko a Egypt, v závěsu je Bulharsko

Egejské, Středozemní a Rudé moře si Češi vybírají pro dovolenou nejčastěji. „Na prvním místě v žebříčku nejoblíbenějších dovolenkových zemí se v roce 2018 umístilo Řecko, kde strávilo dovolenou přes 21 procent Čechů se zakoupeným zájezdem. Nejčastěji to bylo na Krétě a na Rodosu. Následoval Egypt, kam zamířilo 17 procent turistů, konkrétně do středisek Marsha Alam a Hurghada,“ uvádí Andrea Řezníčková, tisková mluvčí cestovní agentury Invia, která je jedničkou v online prodeji zájezdů. „Klienti si volí tyto destinace z důvodu kvalitních služeb, dobře upravených pláží, průzračného moře a široké nabídky doplňkových zážitků. Dostupné jsou také ceny, průměrná cena zájezdu do Řecka vyšla vloni na 17 980 Kč za osobu a do Egypta na 17 243 Kč za jednoho cestujícího,“ doplňuje Řezníčková. V závěsu za zmíněnými destinacemi byly Bulharsko, Turecko, Itálie a Tunisko.

Nejvíce se nakupuje v létě a v lednu

Dovolenková nákupní horečka byla vloni nejvyšší v červenci a v srpnu, kdy se prodala více než čtvrtina všech zájezdů z celkového počtu za celý rok. Podle Řezníčkové z agentury Invia je to dlouhodobý trend. Zájem o nákup výrazně narostl v lednu, kdy se prodalo téměř 12 % všech dovolených, což bylo oproti začátku roku 2017 dokonce o 50 % více. „Lednový nárůst předpokládáme i letos, důvodem jsou hlavně first minute zájezdy, tedy dovolené zakoupené i několik měsíců dopředu. Je to jeden z rýsujících se trendů, že si Češi chtějí naplánovat volno dostatečně dopředu a mít větší výběr,“ vysvětluje Řezníčková. Češi přitom dle jejích slov vyrážejí nejčastěji na 8 dní, takovou délku pobytu zvolilo vloni 63 % dovolenkářů.

Žádné paštiky a stany, nýbrž luxus

Doby stanových městeček, společných sprch a vlastního stravování jsou dávno zapomenuty. Čeští turisté preferují stravování all inclusive a komfort čtyřhvězdičkových hotelů. „Mezi Čechy jednoznačně vítězí v oblíbenosti čtyřhvězdičkové hotely. Na druhém místě jsou tříhvězdičkové. Co se týče stravy, nejčastější formou je all inclusive. Následuje polopenze a potom ultra all inclusive, což je vlastně neomezená konzumace pokrmů i alkoholu,“ komentuje trend Řezníčková s tím, že české cestování naprosto ovládla letecká doprava. Vlastní doprava, která je na pomyslné druhé příčce za leteckou, je totiž v počtu prodaných zájezdů pětinásobně nižší.

Nejdražší zájezd za 11 milionů

Ve statistikách cestovní agentury Invia, která zprostředkovává zájezdy více než 300 cestovních kanceláří, se najdou i další „nej“. Nejvíce zákazníků, kteří zakoupili vloni zájezd, bylo v rozmezí věku 40 až 44 let. Nejčastěji jsou tím, kdo zájezd kupuje a vyřizuje, ženy. Rekordním dnem, kdy vycestoval nejvyšší počet turistů do zahraničí, byl 7. červenec. Tehdy uplatňovalo dovolenkový pobyt s agenturou na 43 000 lidí. Nejdražším zájezdem se stala skupinová dovolená v hodnotě 11,1 milionu korun.

TOP přehled za rok 2018:

  • Země: Řecko a Egypt
  • Destinace: Hurghada a Marsa Alam
  • Typ hotelu: čtyřhvězdičkový
  • Stravování: all inclusive
  • Doprava: letecká
  • Nejfrekventovanější den: sobota 21. července
  • Nakupující: ženy
  • Nejdražší zájezd: 11,1 milionu korun
REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru