Brigáda před Vánoci: Na zkoušku pekařem nebo knihkupcem, kde se časově přizpůsobí?
Ilustrační foto: Pixabay.com
Zajímavosti

Ústecký kraj - Nedostatek pracovních sil se nejvýrazněji promítá právě nyní. Velké firmy řeší svá nejrušnější prodejní období dlouhodobými vztahy s brigádníky, kteří se jim vracejí, ale ani ti nestačí. Mnohde se lze o brigádu přihlásit ještě během prosince, zaměstnavatelé jsou ochotni se i časově přizpůsobit.

Každá ruka dobrá, hlásí firmy. Před Vánoci narůstá množství práce v obchodech několikanásobně. Jednak je to návalem zájmu zákazníků, ale někde také navíc i díky prodlouženým otevíracím dobám. Část firem spoléhá na své dlouhodobé vztahy s brigádníky, ale shání i nové. Nedostatek brigádníků, se snaží firmy řešit už dlouhodobou spoluprací. Sezónní nábor, kdy všichni zaměstnavatelé začnou shánět lidi naráz, je poslední dva roky takřka marný boj.

„Nespornou výhodou je fakt, že i mezi brigádníky už máme svůj kmenový tým lidí, kteří se k nám pravidelně vracejí, anebo dorůstají noví v podobě dětí našich zaměstnanců. Ale samozřejmě k nám zavítají i zcela noví lidé, kteří pro nás pracují poprvé,“ říká Rita Gabrielová, mluvčí hypermarketů Globus. Jan Kanzelsbeger, který má 62 knihkupectví po celém Česku trend potvrzuje. „Sháníme brigádníky po celý rok. Stálou spolupráci máme nyní se stovkou lidí. Nicméně v létě se studenti skutečně po brigádě poohlížejí nejvíc a je šance, že u nás pak zůstanou,“ říká.

O brigádu se lze zajímat i v prosinci

Skladba brigádníků je velice pestrá. Od studentů přes maminky na mateřské až po seniory. A zaměstnavatelé jsou ochotni se i časovým možnostem svých posil přizpůsobit. „Vzhledem k našemu směnnému provozu jsme také schopni vyjít vstříc individuálním časovým požadavkům a přizpůsobit pracovní režim potřebám brigádníka. Pokud potřebuje pracovat jen pár hodin denně, nabídneme mu typ práce, který takovou potřebu splňuje,“ říká Rita Gabrielová za Globus. O brigádu mají zájem i lidé, kteří mají například v jiném zaměstnaní celopodnikovou dovolenou nebo kdokoli, kdo si chce přivydělat a stávající zaměstnání mu dovolí si v prosinci odpracovat několik směn, aby si na Vánoce přilepšil. Podle obchodníků je možnost brigádu získat jak teď, tak i v prosinci. Širokou nabídku brigád i ochotu časově vyjít vstříc lze najít i v pohostinství. Podle Rastislava Tesára, HR manažera řetězce McDonald´s, je i v tomto odvětví hlavní výhodou možnost uplatnění všech věkových skupin a variabilita úvazků. „Na některou z forem částečného úvazku pracuje v našich restauracích asi 70 % zaměstnanců. Naší hlavní výhodou je možnost si volit směny tak, jak danému zaměstnanci vyhovuje. I proto u nás brigádníci nenacházejí uplatnění jen v období letních nebo vánočních prázdnin, kdy je poptávka na obou stranách nejvyšší, ale během celého roku. Výsledek je výhodný jak pro nás, tak pro ně samotné.“

Na zkoušku pekařem, řezníkem nebo knihkupcem

I když pro přivýdělek není většinou potřeba žádná speciální zkušenost, nabídka brigád je pestrá. „Posily hledáme hlavně na pokladny, v omezenějším počtu na doplňování zboží. Protože však před Vánoci připravujeme i velké množství tradičního vánočního sortimentu v našich výrobách, nasazujeme brigádnické posily také v našich pekárnách, cukrárnách a řeznictvích,“ říká Rita Gabrielová. V knihkupectví pak najdou uplatnění zejména ti, co mají vztah ke knihám. „I když nemáme jako všichni ostatní dostatek zaměstnanců, do knihkupectví nebereme každého. Pro nás je nejdůležitější i u brigádníků vztah ke knihám,“ říká Jan Kanzelsberger. Podle zkušeností se pak z „brigády“ na zkoušku kolikrát stanou i stálí zaměstnanci.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru