Čerpací stanice budou vonět po čaji a uslyšíte tady pop. Benzina se zaměří na smysly svých zákazníků
Cílem senzorického marketingu je navození příjemné atmosféry a vyvolání pozitivních emocí a jejich propojení s konkrétním místem, produktem či značkou. Foto: Unipetrol
Zajímavosti

Praha – Benzina, největší síť čerpacích stanic v České republice patřící do skupiny Unipetrol, pracuje na dalším vylepšení služeb svým zákazníkům. Po modernizaci vzhledu stanic, inovaci občerstvení a proškolování personálu, se nově zaměřila na smysly svých zákazníků, konkrétně na čich a sluch.

Testuje vhodnou vůni a podkresovou hudbu, která má umocnit pozitivní pocit řidičů z návštěvy čerpací stanice. Pilotní projekt odstartoval na pěti čerpacích stanicích a postupně se rozšíří na celou síť.

„Naším cílem je neustálé zlepšování komfortu poskytovaného našim zákazníkům. Sledujeme moderní trendy a snažíme se vybrané z nich aplikovat na čerpací stanice. Ty dnes již nejsou jen nutnou zastávkou na doplnění paliva, ale místem k odpočinku, občerstvení a nákupu. Rozhodli jsme se vyzkoušet i takzvaný smyslový marketing, pomocí kterého dále zpříjemníme našim zákazníkům návštěvu na našich stanicích,“ vysvětlil Marek Zouvala, vedoucí odštěpného závodu Benzina skupiny Unipetrol.


Senzorický neboli smyslový marketing

  • Cílem senzorického marketingu je navození příjemné atmosféry a vyvolání pozitivních emocí a jejich propojení s konkrétním místem, produktem či značkou.
  • Využívá všech pět lidských smyslů.
  • Zákazník je oslovován nejčastěji vůněmi, zvuky a barvami.

Testování vůní a hudby proběhlo ve spolupráci se společnostmi GfK a IMS Sensory. Účastníci prvotního testu hodnotili šest variant vůní a stylů hudby. Mezi vůněmi zvítězila směs pojmenovaná Black Tea Fig, která v sobě snoubí vůni citrusů, černého pepře, fíku, bylinného černého čaje, benzoe a tonkových bobů. K následnému testování v ostrém provozu na čerpacích stanicích bylo vybráno také kávové aroma. Z hudby vyšel vítězně popový styl.

Nyní se testování přesouvá přímo na čerpací stanice. Do pilotního projektu bylo zahrnuto pět čerpacích stanic - Drahelčice, Teplice, Kladruby, Brno Bystrcká a Praha Průhonice. „Do konce roku vyhodnotíme, jak jsou s novinkou zákazníci spokojení, a pokud se osvědčí, nasadíme ji v celé síti,“ řekla Agnieszka Bobrukiewicz, vedoucí odboru marketingu Benziny, a dodala: „Během nadcházejících svátků otestujeme také vánoční hudbu a sváteční skořicové aroma.“

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru