Blíží se konec mikrotenových pytlíků? Lidl zahajuje prodej sáčků k opakovanému použití
Foto: Lidl
Zajímavosti

ČR - V prodejnách Lidl se loni spotřebovalo více než čtvrt miliardy mikrotenových sáčků. V souladu s odpovědným přístupem k životnímu prostředí proto Lidl přichází s novinkou - sáčky k opakovanému použití Green Bags. Zákazníci je naleznou u ovoce a zeleniny, kde jsou k dispozici v balení po dvou kusech za 19,90 Kč.

„Nabídka sáčků k opakovanému použití jako alternativy k mikrotenovým sáčkům je dalším krokem v rámci naší celofiremní strategie Reset Plastic. Ta je zaměřená na redukci množství plastů u výrobků našich privátních značek, na které usilovně pracujeme,“ vysvětluje jednatel společnosti Michal Farník.

Prvním krokem bylo v březnu 2017 zrušení prodeje jednorázových nákupních tašek. Před ukončením jejich prodeje jich bylo za rok 2016 prodáno více než 27 milionů kusů, což znamená obrovské množství odpadu. V roce 2018 se Lidl zavázal k tomu, že během následujících let (nejpozději do roku 2025) sníží množství plastů u výrobků privátních značek o 20 %, a všechny používané plastové materiály budou recyklovatelné. Tento závazek ke snížení množství plastů a jejich recyklovatelnosti u výrobků privátních značek se týká všech plastových obalů.

„Na tomto opatření intenzivně spolupracujeme s našimi dodavateli, kdy u každého jednotlivého výrobku prověřujeme možnosti nahrazení plastového obalu nebo jeho zmenšení. Jako příklad můžeme uvést snížení hmotnosti PET lahví a síly obalové folie u balení 6ks nápojů naší privátní značky Saguaro. Tímto krokem uspoříme až 300 tun plastů (více než 10 milionů lahví) ročně,“ upřesňuje Michal Farník.

Obalová folie je navíc bez potisku a tím i snadněji recyklovatelná. V minulém roce byl rovněž zrušen prodej jednorázových plastových výrobků jako jsou kelímky, brčka, příbory nebo vatové tyčinky. Jen úspora u vatových tyčinek, jejichž plastová tyčinka byla nahrazena papírovou, činí úsporu více než 21 tun plastu ročně. Dalšími kroky bylo například nahrazení těžko recyklovatelného PET sleeve u kefírového a acidofilního mléka papírovou etiketou, snížení tloušťky fólie u vybraných výrobků či zmenšování plastových obalů. Těmito postupnými opatřeními se ročně uspoří dalších více než 37 tun plastu.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru