V Ústeckém kraji se budou opravovat nádražní budovy, SŽDC do nich investuje 42 milionů
Nádraží v Mostě
Louny

Ústecký kraj - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) investuje v letošním roce přibližně 42 milionů korun na realizaci a přípravu oprav vybraných nádražních budov v Ústeckém kraji. Další finanční prostředky nasměruje správce nádraží do projektové přípravy staveb v dalších letech a na realizaci menších investičních akcí.

Příprava některých větších projektů je časově náročnější a jejich realizace proběhne až po roce 2019. Opravy nádražních budov v tomto kraji začaly krátce poté, co je v polovině roku 2016 převzala do své správy SŽDC. Projekty realizované ještě ve zmiňovaném roce a počátkem loňského roku přispěly zejména k dílčím pozitivním změnám nádraží z pohledu kultury cestování, příkladem jsou opravy dlouhodobě podudržovaných pěších přístupových komunikací k prvním nástupištím ve Štětí, Boleticích nad Labem, Sebuzíně, Straškově či Úpořinách, dále se jednalo o úpravy vnitřních prostor, výměnu oken, dveří a modernizaci mobiliáře. Mimo to se provedla rozsáhlá obměna střešní krytiny ve stanici Chomutov a výměna zcela zchátralých oken a dveří v řadě dalších stanic.

V loňském roce se zahájily rozsáhlejší akce, které přinesou zcela nový pohled na budovy. Zahrnují především kompletní opravy pláště budovy se zastřešením včetně případného přístřešku a povrchu prvního nástupiště. Tyto akce se dokončí nejpozději do letošních letních prázdnin. Jedná se zejména o železniční stanice Mlýny, Postoloprty a Velké Březno. „V letošním roce chceme v obdobném duchu zahájit opravy ve stanicích Štětí, Dolní Žleb a na zastávce Litoměřice město. Nejvýznamnější akcí v kraji je pak oprava litoměřického horního nádraží, která navazuje na dokončenou rekonstrukci kolejiště v roce 2016,“ uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC pro správu majetku Tomáš Drmola.

Zde mimo obnovy historické fasády a výměny výplní otvorů, nástupištního přístřešku a monumentálního vstupního schodiště dochází i k zásadním změnám interiéru odbavovacích prostor včetně nového veřejného WC, mobiliáře, osvětlení a informačního a orientačního systému. Opravy probíhají pod supervizí a za spolupráce s Městem Litoměřice vzhledem k tomu, že se objekt nachází na kraji památkové zóny.

Další část investic tvoří stavební akce, které jsou nezbytné pro provoz nádražních budov, jako například obnova výměníkových stanic a zřízení chráněné únikové cesty ve výškové budově nádraží v Mostu nebo oprava a podstatné zkulturnění služeben výpravčích i dalších zaměstnanců SŽDC. V roce 2017 bylo v Ústeckém kraji na tyto uvedené stavby vynaloženo zhruba 54 milionů Kč.

Pokud jde o opravu dalších nádražních budov v následujícím období, je aktuálně nejdále investiční příprava rekonstrukcí ve stanicích Bílina, Roudnice nad Labem, Benešov nad Ploučnicí a Krásná Lípa. U podstatně náročnějších rekonstrukcí ve stanicích Teplice v Čechách a Most zatím probíhají průzkumy, které stanoví nutný rozsah rekonstrukce. V letošním roce bude zahájena investiční příprava akcí v objemu 22 milionů Kč, realizace se dočkají například projekty zabezpečení výpravních budov na hlavních nádražích v Děčíně a Ústí nad Labem v celkovém objemu 15,5 milionu Kč.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru