V Žatci bylo v minulém roce více českých turistů, než v roce 2016. Celková návštěvnost ale klesla
Ilustrační foto
Louny

Žatec - Méně žateckých občanů, ale více českých turistů než v roce 2016 evidovalo v roce 2017 Turistické informační centrum (TIC) Žatec na zdejší radnici. Celková návštěvnost TIC klesla v roce 2017 na 8336 lidí (2016: 906), což ale způsobil hlavně pokles návštěv občanů města (2017: 1733; 2016: 2926).

Naopak se meziročně zvýšil počet českých turistů, a to o 1512 lidí (2017: 6406; 2016: 4894). Zbytek návštěvníků tvořili zahraniční turisté.

„Turisté se ptají hlavně na to, co bychom jim doporučili vidět a navštívit, ptají se, kde se nají. Kupují si různé upomínkové předměty, zejména magnetky, Češi mají hlavně zájem o turistické známky a vizitky. Velký zájem je samozřejmě o mapy, hlavně cyklistické, turisté oceňují tištěného průvodce po našich prohlídkových okruzích městem,“ popsala zájem návštěvníků vedoucí TIC Žatec Sabina Řezáčová. Cykloturistům pracovníci TIC Žatec doporučují zejména návštěvy nedalekých zámků na Stekníku a v Krásném Dvoře.

Z informačního centra se chodí také na prohlídku nedaleké synagogy nebo na vyhlídku z věže. „Turisté se pochopitelně hodně zajímají o chmelařskou historii Žatce, i v souvislosti s UNESCO. Z věže jim můžeme ukázat chmelařské objekty s množstvím komínů,“ řekl další pracovník infocentra Petr Vaněk.

Se zahraničními návštěvníky se zaměstnanci TIC Žatec domluví německy, anglicky a španělsky, což je velká výhoda infocentra. A to i v souvislosti s tím, že loni do TIC přišli návštěvníci 16 zemí. „Nejméně obvyklá byla asi trojice Brazilců. Ti jeli s karavanem svou tour po Evropě, od nás se chystali do Českého Krumlova,“ řekl Petr Vaněk. Nejvíce cizinců pochopitelně do Žatce jezdí ze sousedního Německa. „Zajímavé je, že dost z nich u nás hledá místa, kde bydleli jejich předci. Takže jim ve spolupráci s matrikou hledáme údaje ze starých zápisů, na mapě pak ukazujeme ulice a domy, kde žili,“ dodala Sabina Řezáčová.

Přestože meziroční nárůst turistů o Žatec lze těžko jednoznačně vysvětlit, je velmi pravděpodobné, že souvisí i s kandidaturou města chmele do UNESCO a zvýšenou propagací. „Loni jsme dělali cílenou inzerci v celostátních médiích v souvislosti s Chrámem Chmele a Piva i dalšími chmelařskými památkami,“ potvrdila Sabina Řezáčová.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru