Lounsko - Zkapacitnění lounského obchvatu může pokračovat. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) informuje na sociálních sítích o dalším kroku.
"Krajský úřad Ústeckého kraje vydal územní rozhodnutí na stavbu “D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu”. Stavba délky 4,8 km je posledním úsekem D7 od D0, která není v provozu, resp. v realizaci. Na stavbu je zpracována dopravní projektová studie a zahajuje se majetkoprávní příprava," uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl na sociální síti X.
Stavba „D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7. Ta je zahrnuta do výhledové sítě dálnic v České republice. Hlavní silniční tah D7 Praha–Chomutov–hranice se Spolkovou republikou Německo (hraniční přechod Hora Svatého Šebestiána–Reitzenhain) umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz ve Svobodném státě Sasko a návazně se státy Evropské Unie.
Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace D7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje po Postoloprty byly v minulých le tech na silnici I/7 vybudovány v polovičním čtyřpruhu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt. V souladu s usneseními vlády bude silnice I/7 od Slaného po Chomutov zkapacitněna na dálnici D7 v kategorii R 25,5/100. Vzhledem ke složitému horskému terénu v území od Chomutova po Horu Svatého Šebestiána a neúměrně vysokým nákladům na vybudování rychlostní komunikace v tomto úseku, zde byla přeložka silnice I/7 vybudována v minulých letech jako dvoupruhová silnice v kategorii S 11,5/70 se stoupacími pruhy a pruhy pro klesání.
Jedním z nejdůležitějších důvodů přestavby silnice I/7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec-Triangle, vybudované v pro storu bývalého vojenského letiště, jedné z největších v České republice.