Ilustrační foto: CC0
Louny

ČR - Od začátku ledna se opět rozšiřuje nabídka služeb Klientské zóny Jenda. Snadno a plně online se nově klienti mohou přihlásit do evidence uchazečů o zaměstnání, vyřídí i žádost o podporu v nezaměstnanosti. Vše je snadné, intuitivní a probíhá zcela bez nutnosti navštívit Úřad práce ČR. Klienti musí k online žádosti doložit jen nejnutnější dokumenty. Díky digitalizaci a propojení státní správy řadu informací Jenda vyplní za ně.

Pouze chytrý telefon, notebook nebo tablet s internetovým připojením bude od začátku ledna nutný pro vyřízení procesu změny zaměstnání. „Po rodičovském příspěvku, přídavku na dítě a příspěvku na bydlení bude naše Klientská zóna Jenda od ledna umět snadno a naprosto online žadatelům vyřídit také proces změny zaměstnání. Opět se tedy jako MPSV posouváme v digitalizaci našich služeb zase o krok dál. Žádosti jsou koncipovány jako co nejjednodušší, abychom lidem opravdu ušetřili čas. Plně digitální je celý proces i pro úřad. Jasně říkáme, že úřady mají obíhat data, ne papíry,“ uvedl ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL).

Do Jendy se klienti mohou přihlásit elektronickou identitou občana. Díky propojení státní správy, ke kterému v poslední době dochází, není třeba řadu informací vyplňovat a dokládat. Jde obecně o ty skutečnosti, které už stát o klientech evidovánu má. Přesto je třeba některé dokumenty k žádosti připojit, není ale nutné je pracně scanovat, stačí přímo do Jendy nahrát třeba jejich fotografii.

Aby bylo možné žádost o zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání úspěšně dokončit, je třeba k ní připojit např. doklad o ukončení zaměstnání, doklad o ukončení soustavné přípravy na budoucí povolání (jako třeba maturitní vysvědčení) nebo doklad o zdravotním omezení. K žádosti o podporu v nezaměstnanosti je nutné mít připravený např. evidenční list důchodového pojištění nebo potvrzení o výši průměrného měsíčního výdělku. Jaké konkrétní formuláře musí žadatelé doložit, najdou přímo v Klientské zóně Jenda, na tomto přehledném webu s návodnými videi.

„Proces změny zaměstnání chceme lidem maximálně usnadnit. Průzkumy ukazují, že když se lidé nebojí svou práci změnit, často poté dosáhnou lepších výdělků. Proto jsme v uplynulém roce zdůrazňovali naši nabídku rekvalifikací a nyní přicházíme i s výrazným usnadněním administrativní stránky celého procesu. Toto rozšíření nabídky Klientské zóny Jenda je tedy skutečně důležité. Naše služby ale chceme rozvíjet i nadále, aby vyřizování nutných záležitostí bylo příjemnější a efektivnější jak pro občany, tak pro stát,“ dodal ministr Jurečka.

Přímo v Jendovi mohou lidé kromě snadného podání žádosti online sledovat i její aktuální stav nebo přímo z pohodlí domova hlásit další změny. Je možné si nastavit také zasílání notifikací prostřednictvím SMS nebo e-mailu. Přestože jsou všechny potřebné informace k dispozici buď přímo v aplikaci nebo na webu, v případě dalších dotazů mohou klienti využít call centrum, které je bezplatné a funguje v pracovní době na telefonním čísle +420 950 180 000. (TZ)

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru