Do Chomutova se přesunula výroba vysokozdvižných vozíků z 570 km vzdáleného Norderstedtu. Plánuje se třísměnný provoz
Z výrobní linky sjel na začátku června první výrobek. Foto: archiv společnosti
Louny

Chomutov – Na pláni před Chomutovem ve směru od Mostu vyrostlo několik výrobních hal. Jedna z nich patří společnosti Jungheinrich. Už v ní byla zahájena výroba, a to pouhých deset měsíců od zahájení výstavby továrny.


Společnost Jungheinrich zahájila výrobu ve svém novém závodě v Chomutově. Po zhruba deseti měsících výstavby sjel 6. června z výrobní linky jako první retrak ETV 216i. Retraky jsou vozíky určené především pro práci ve skladu, kde pracuje ve velice úzkých uličkách dosahujících 2,5 m. Díky novému závodu, který má rozlohu přibližně 37 000 metrů čtverečních, vznikne na místě více než 350 nových pracovních míst. Rozpočet projektu činí přibližně 60 milionů EUR.

Retrak Jungheinrich ETV216i

Vysokozdvižný vozík, tedy retrak Jungheinrich ETV 216i. Foto: archiv společnosti

Pro společnost Jungheinrich představuje nový výrobní závod ústřední prvek pro dosažení cílů růstu v rámci Strategie 2025+ a pro zvýšení efektivity a ziskovosti společnosti. Sabine Neuß, členka představenstva společnosti Jungheinrich AG pro oblast techniky, říká: „Novým závodem rozšiřujeme kapacitu v rámci naší výrobní sítě v Evropě a zajišťujeme, že i v budoucnu bude možné uspokojit neustále rostoucí poptávku po manipulační technice Jungheinrich. V Chomutově jsme vybudovali jeden z nejmodernějších výrobních závodů na vysokozdvižné vozíky na světě. Jsem na to velmi hrdá a jsem ráda, že se nyní rozběhla výroba."

Nový závod v současné době stále pracuje v jednosměnném provozu a ve střednědobém horizontu přejde na třísměnný provoz, aby mohla výroba probíhat nepřetržitě. Společnost Jungheinrich plánuje postupně přesunout do závodu v Chomutově celou výrobu retraků. Podle vyjádření společnosti se přesunem uvolní další kapacita v závodě v Norderstedtu pro možný budoucí růst.

Společnost Jungheinrich si stanovila za cíl vytvářet hodnoty udržitelným způsobem, a proto také při projektování nového závodu věnovala zvláštní pozornost efektivitě a udržitelnosti. Veškeré vybavení závodu, od pracovišť až po komplexní výrobní zařízení, zahrnuje moderní technologie, například nový systém řízení výroby. Kromě využívání ekologické elektřiny a instalace tepelného čerpadla zajišťuje další úspory energie speciální tepelná izolace v kancelářské části. Společnost Jungheinrich snižuje spotřebu vody pomocí zařízení na sběr dešťové vody. Kromě toho se závod nachází na 1,5 ha zelené ploše s původními keři a stromy a přispívá tak k podpoře místní biologické rozmanitosti.

První retrak z Chomutova bude dodán do společnosti MARIE ve Francii, jedné z nejvýznamnějších firem na francouzském trhu s hotovými jídly a těstovinami. ETV 216i je součástí vozíků řady POWERLiNE a obsahuje integrovanou lithium-iontovou baterii. Je považován za nejkompaktnější a nejvýkonnější retrak ve své třídě.

Výrobní závod Jungheinrich Chomutov

Nový výrobní závod u Chomutova, do něhož se přesunula výroba retraků z 570 km vzdáleného města Norderstedt. Foto: archiv společnosti

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru