Chomutov - Zcela novou službu pro pacienty spustil před koncem roku 2022 největší poskytovatel nemocniční péče v ČR, společnost Krajská zdravotní (KZ), ve spolupráci s Ústeckým krajem. Portál pacienta Ústeckého kraje, který je přístupný na webové adrese portal.kzcr.eu, umožňuje občanům vzdálený přístup k objednávání zdravotních služeb (rezervaci termínu) ve zdravotnických zařízeních, a to i bez nutnosti předchozí registrace.
„Jedná se o službu, která zcela jistě pomůže obyvatelům Ústeckého kraje i všem dalším pacientům, kteří využívají našich služeb. Zdravotní portál značně usnadňuje komunikaci se zdravotníky, čímž výrazně šetří čas pacientů a zjednodušuje administrativu personálu nemocnic,“ pochvaluje si novou službu MUDr. Petr Malý, MBA, generální ředitel KZ.
„Portál pacienta umožňuje občanům vzdálený přístup k objednávání zdravotních služeb (rezervaci termínu) ve zdravotnických zařízeních,“ doplňuje náměstek pro řízení informačních systémů KZ Jan Pejchal a dodává: „Systém je už nyní všem zájemcům přístupný, ale jednotlivá pracoviště do něj přidáváme postupně. Portál aktuálně testujeme a ladíme, proto budeme rádi, když se do něj připojí co nejvíce lidí, kteří nám tak s testováním pomohou.“
Přihlášení do systému je možné přes lokální účet či přes identitu občana. Preferovaným způsobem, který pacientům díky řádnému ověření totožnosti poskytuje více funkcí, je přihlášení přes identitu občana, přes bankovní identitu, MojeID, eObčanku a další možnosti.
Portál pacienta Ústeckého kraje je přístupný na adrese: https://portal.kzcr.eu/.