FOTO: Nejdelší most stavby D7 u Loun prošel zatěžovací zkouškou
Zatěžkávací zkouška. Foto: ŘSD
Louny

Lounsko - Na stavbě dálnice D7 u Loun proběhly včera, tedy 17. října 2022, zatěžovací zkoušky nejdelšího mostu, při které se ověřuje jeho nosnost a pružnost.

"Zatěžovací zkouška probíhá ve 3 fázích. Čtyři čtyřnápravové nákladní vozy o celkové hmotnosti 120 tun se postaví na vyznačená místa a most zatíží na dvou místech u kraje a následně i uprostřed. Za pomoci měřících přístrojů umístěných pod mostem pak zjistíme jeho průhyb. Dochází tak k simulaci zatížení mostu v běžném provozu, které je dané výpočtem," popsalo průběh zkoušky Ředitelství silnic a dálnic.

Tento most, v pořadí druhý na úseku stavby ve směru na Prahu, dosahuje délky 156 metrů, skládá se z 6 polí a je široký 14 metrů. Zatěžovací zkouška probíhá za úplného uzavření mostu a v době, kdy je mostní objekt kompletně vystrojený – je na něm zhotovená vozovka, zábradlí i svodidla. Jeho nově postavená nosná konstrukce dosahuje životnosti až 100 let.

"Stavbu s předpokládanou hodnotou téměř 1 mld. Kč bez DPH realizuje společnost Eurovia CS, a.s. a Herkul a.s. Její kompletní dokončení plánujeme v druhé polovině roku 2023. Aktuálně dokončujeme jízdní pás ve směru na Prahu, který pro řidiče plánujeme pustit do provozu 27. října 2022," informovalo ŘSD.

FOTO

1810silnice1

1810silnice2

1810silnice3

1810silnice4

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru