Ústecký/Karlovarský kraj - České dráhy převzaly od společnosti RSL další tři lokomotivy Siemens Vectron. V příštích týdnech národní dopravce rozšíří provoz Vectronů v západních Čechách.
"Podle plánu pokračujeme v obnově našeho lokomotivního parku. V oblasti elektrických traťových lokomotiv se u nás prosadily moderní stroje Siemens Vectron. Od společnosti RSL si můžeme pronajmout až 50 těchto moderních evropských lokomotiv a sami jsme přímo u společnosti Siemens objednali dalších 50 strojů, které budou nejrychlejšími dnes vyráběnými lokomotivami Evropy. Jsou vybaveny moderní technikou včetně mobilní komunikace GSM-R nebo zabezpečovacího systému ETCS. Během deseti let chceme do obnovy vlaků investovat až 100 miliard korun," říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
České dráhy nyní využívají 23 lokomotiv Siemens Vectron. Pravidelně je nasazují na vlacích Berliner do Berlína, Hamburku a Kielu, Slovácký expres z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště a na Západních expresech z Prahy do Chebu. Nové Vectrony od poloviny června nahradí lokomotivy řady 362 na zbývajícím výkonu na Západním expresu a také na vlacích Krušnohor mezi Chebem a Ústím nad Labem. Na severozápadě republiky tak budou jezdit nejmodernější vlaky Česka: expresní soupravy InterJet a lokomotivy Vectron.
Do konce roku převezmou České dráhy do provozu ještě čtyři lokomotivy Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL a jejich celkový počet se rozroste na 27 strojů.
Lokomotivy Vectron mají maximální rychlost 200 km/h a výkon 6 400 kW. Jsou vybaveny nejmodernějším zařízením, např. digitální mobilní komunikací GSM-R nebo vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS.