Z ulic Žatce mají zmizet nevhodně umístěné reklamy. Zákaz začne platit od března
Ukázka nevhodné reklamy. Foto zdroj: město Žatec
Louny

Žatec - Nařízení města, kterým se stanoví zákaz umístění reklamy na veřejně přístupných místech mimo provozovnu, začne platit od 1. března 2022 v Žatci. Smyslem nařízení je postupně se zbavovat nevhodných reklam v ulicích města a vyčistit veřejný prostor od tzv. vizuálního smogu.

Součástí Nařízení města, které schválili žatečtí radní na svém únorovém jednání, je Manuál dobré reklamy města, jenž bude veřejně dostupný na webu města od začátku března. „Manuál má pomoci zorientovat se v problematice reklam, procesu povolování a vhodnosti jejich řešení na nemovitých kulturních památkách, v území Městské památkové rezervace i jejím ochranném pásmu a v Městské památkové zóně. Smyslem celého našeho snažení by nemělo být správnou reklamu vymáhat, ale s ní pomáhat,“ vysvětlil místostarosta Žatce Jaroslav Špička.

Právě jako pomocník má nově vydaný manuál fungovat. Vznikal díky inspiraci ve městech, jako jsou Znojmo, Český Krumlov či Olomouc a kde podobná pravidla fungují. Vyjadřovaly se k němu jak jednotlivé odbory městského úřadu, tak komise rady města. „Z mého pohledu je manuál velmi povedený především proto, že může fungovat jako pomyslná kuchařka. Vysvětluje důležité pojmy, přináší obecné zásady a doporučení, ale také ukazuje dobré i špatné příklady,“ dodal Jaroslav Špička.

Městský úřad nabízí podnikatelům a provozovnám konzultace ohledně jejich reklam, jak je navrhovat i realizovat. Nevhodné nápisy, tabule, štíty či neónové nápisy by měly postupně zmizet a nahradit je mají poutače či nápisy, které budou svým stylem a provedením odpovídat historickému významu královského města i kandidatuře na seznam Světového dědictví UNESCO.

Město nechce při vymáhání správné reklamy podnikatele a živnostníky šikanovat. Zároveň je ale nutné upozornit, že připomínky, návrhy a doporučení se mohou u těch, kdo nebudou Nařízení města respektovat, po čase změnit v pokuty. Sankce může udělovat orgán památkové péče.

„Primárním cílem Nařízení města i Manuálu dobré reklamy města je především seznámení podnikatelské i ostatní veřejnosti se skutečností, že reklamu v historickém centru města nelze umisťovat bez příslušného procesu návrhu a povolení,“ zdůraznil J. Špička.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru