Máte finanční potíže kvůli koronaviru? Jak postupovat, abyste se s dluhem neocitli v negativním registru
Ilustrační foto
Louny

ČR - Klientům, kteří se dohodnou se svým věřitelem na odkladu úhrady splatných závazků v souvislosti s pandemií nemoci COVID-19, nehrozí zápis do negativních registrů sdružení SOLUS. I přes složitou situaci však SOLUS doporučuje, aby klienti se svým věřitelem aktivně komunikovali a hledali společně řešení.

„Členové sdružení SOLUS vždy mají zájem aktivně se svými klienty řešit případné potíže s úhradou závazků, které vyplývají z uzavřených smluv. S ohledem na aktuální situaci přicházejí s dalšími vstřícnými návrhy. Je však nezbytné, aby klienti své věřitele o případných finančních problémech včas informovali,“ uvedl Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS.


Ve vztahu k věřitelům doporučuje SOLUS klientům z řad spotřebitelů i podnikatelů dodržovat následující jednoduchá pravidla:

  • Řešte případné potíže s úhradou svých závazků aktivně a včas. Odklad splátek, jejich snížení či jinou úpravu splátkového kalendáře lze s věřiteli dohodnout, musí ale o potížích svého klienta vědět a včas nastavit nová pravidla smluvního vztahu.
  • V případě potíží s úhradou závazků komunikujte s věřitelem ideálně písemně elektronickou formou. Jako druhé nejlepší řešení zvolte telefonát na zákaznickou linku. V souvislosti s opatřeními Vlády ČR se vyhněte osobní návštěvě poboček, pokud to není nezbytně nutné.
  • Nežádejte o odklad plateb, pokud to skutečně není nutné s ohledem na vaší finanční situaci. Nastavení změněných parametrů u jednotlivých smluv je na straně věřitelů časově náročné, procesy s tím spojené nelze dostatečně automatizovat a vždy do procesu musí vstoupit lidský faktor. Pokud odklad plateb skutečně nepotřebujete, nedělejte si „splátkové prázdniny“ – zabíráte kapacitu pracovníků na straně věřitelů těm, kteří odklad skutečně potřebují.

Do činnosti sdružení SOLUS je zapojeno řádově 60 společností, které poskytují služby spotřebitelům v oblasti bankovních úvěrů a stavebního spoření, nebankovních půjček, telekomunikačních služeb, distribuce energií a P2P půjček.

Ke konci roku 2019 evidovalo sdružení SOLUS v největším registru dlužníků v ČR (Registr FO, který sleduje závazky po splatnosti u spotřebitelů) závazek po splatnosti u 6,4 % dospělých občanů ČR (oproti 7,14 % ke konci 2018). Celkový dluh po splatnosti evidovaný u těchto 567 tisíc občanů dosáhl takřka 47 miliard korun (oproti 49,5 mld. Kč ke konci roku 2018).

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru