Správa železnic letos doplní závory na dalších přejezdech. Spustila také kampaň Bezpečná železnice
Ilustrační foto
Louny

ČR - Správa železnic pokračuje v trendu zvyšování bezpečnosti na železničních kříženích se silnicemi a v letošním roce doplní závory u 39 přejezdů. Statistiky mimořádných událostí způsobených řidiči motorových vozidel na přejezdech potvrzují, že se tento přístup osvědčil.

Správce infrastruktury pokračuje i v prevenci a minulý týden spustil nová informační videa Bezpečná železnice zaměřená právě na chování řidičů na přejezdech.

„Statistiky skutečně verifikují klesající trend ve vývoji počtu nehod na přejezdech. Tento fakt potvrzuje, že masivní investice Správy železnic do zabezpečení přejezdů v uplynulých letech mají své opodstatnění a začínají se již také projevovat v praxi,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda a doplňuje: „Aktivní jsme ale i na poli prevence. Na našich webových stránkách, facebookovém profilu a komunikačním kanálu na youtube.com je k dispozici množství preventivních spotů. Letošní rok jsme zahájili videi zaměřenými právě na bezpečnost na přejezdech.“

V letošním roce Správa železnic doplní závory na osmnácti přejezdech na silnicích první třídy. Na komunikacích druhé třídy pak dojde k doplnění u deseti přejezdů a na silnících třetí třídy se jedná o jedenáct instalací závorových břeven. Vedle toho bude dalších třináct přejezdů situovaných na silnicích třetí třídy nově doplněno o výstražnou světelnou signalizaci.

Správce české železnice také v minulém týdnu spustil informační videa v rámci kampaně Bezpečná železnice. Spoty ukazují, jak by se řidiči motorových vozidel měli správně chovat při přejíždění přejezdů. Celkem čtyři instruktážní videa začal postupně zveřejňovat na svém facebookovém profilu od 21. ledna.

Vývoj počtu mimořádných událostí na železnici v České republice není výrazně odlišný od zbytku Evropy. Podle statistik připadá v ČR 2,6 obětí na 1000 přejezdů, zatímco v EU se jedná o 2,8 obětí na stejný počet úrovňových křížení. Závěry vyšetřování nehod na železničních přejezdech ukazují, že největší podíl na jejich vzniku je způsoben nepozorností a porušováním pravidel silničního provozu ze strany řidičů motorových vozidel. K nejčastějším prohřeškům patří nedodržování maximální povolené rychlosti, nerespektování signalizace přejezdu a nedostatečná pozornost věnovaná řízení.

Přes všechny tyto negativní faktory, přes stále se zvyšující počet registrovaných vozidel a určité dílčí přechodné, zpravidla nahodilé výkyvy, se daří počet nehod na železničních přejezdech v dlouhodobé perspektivě snižovat.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru