Rekonstrukce tratí i nádražních budov. Kde jsou Ústeckém kraji v plánu nejvýznamnější práce?
Nádraží v Lovosicích. Dočkají se letos nástupiště rekonstrukce? Foto: Oldřich Hájek
Louny

ČR, Ústecký kraj - Správa železnic akceleruje v letošním roce přípravu desítek investičních akcí. Další desítky projektů postoupí do realizační fáze. Intenzivně pokračuje i projekt přípravy pilotních úseků vysokorychlostních tratí (VRT) a rekonstrukce nádražních budov. Dokončí se podrobnější diagnostika a statické posouzení železničních mostů. K prioritám se nadále řadí bezpečnost na železničních přejezdech.

V tomto roce Správa železnic počítá s realizací více než 75 investičních akcí s náklady vyššími než 30 milionů Kč za každou z nich. „Úspěšně pokračuje další příprava významných investičních akcí. Řadí se k nim například stavby projektu železničního spojení Prahy, Letiště Václava Havla a Kladna, kde jsme u některých postoupili k přípravě dokumentací pro stavební povolení,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Nejvýznamnější investiční akce s předpokládaným zahájením realizace v roce 2020

V roce 2020 uvede Správa železnic do provozu 48,9 km modernizovaných tratí a zahájí stavby na 106,8 km tratí. Díky modernizaci nádraží se zvýší počet stanic, zastávek a výpravních budov přístupných pro osoby se zdravotním postižením. Vybrali jsme stavby v Ústeckém kraji.

Nádražní budovy, doplnění přístupů a zajištění bezbariérové přístupnosti železničních stanic:

  • Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů v Roudnici nad Labem
  • Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů v Lovosicích

Celkové rekonstrukce traťových úseků a železničních stanic:

  • Rekonstrukce stanice Bohosudov

Technologické stavby:

  • GSM–R Ústí nad Labem – Chomutov
  • GSM–R Chomutov – Cheb

Pokročí předprojektová příprava vysokorychlostních tratí (VRT)

Správa železnic v roce 2020 dále pokročí v územní a předprojektové přípravě VRT. V předprojektové přípravě se plně využijí výsledky spolupráce Správy železnic se SNCF, tedy tzv. Manuál Správy železnic pro projektování VRT ve stupni DÚR. VRT tak budou v ČR projektovány až na rychlost 320 km/h. Naplno se rozběhne spolupráce Správy železnic a DB Netz v projektové přípravě přeshraničního tunelu v Krušných horách. Dojde ke společnému zadávání veřejných zakázek souvisejících s realizací tohoto velkého společného evropského projektu obou manažerů infrastruktury.

Zvyšování bezpečnosti na železničních přejezdech

Zvyšování bezpečnosti drážního provozu a stále lepší zabezpečení železničních přejezdů zůstává jednou z hlavních priorit i v roce 2020. Je připraveno doplnění kamerových systémů na 14 vybraných železničních přejezdech o software pro detekci dopravních přestupků a jejich předávání Policii ČR. Zároveň Správa železnic zahájí přípravu realizace kamerových systémů s detekcí dopravních přestupků na dalších 16 vybraných přejezdech. V oblasti zabezpečovací techniky bude Správa železnic pokračovat v ověřování dalších možností ke zvyšování bezpečnosti provozu na železničních přejezdech. Ověřovací provoz se zahájí také u hliníkových závorových břeven.

2501zeleznice2

Kontrola železničního mostu u Duchcova. Foto: Oldřich Hájek

Dokončí se podrobnější diagnostika a statické posouzení železničních mostů, a to především v programu pro diagnostiku a přepočty mostů s předpjatými nosnými konstrukcemi. Speciální diagnostice, popř. statickým přepočtům budou ale podrobeny i další mosty.

V roce 2020 bude pokračovat zvýšené tempo realizace komplexních opravných akcí, a to na celostátních i regionálních dráhách. Cílem je eliminovat existující propady rychlosti a předcházet vzniku pomalých jízd.

K nejvýznamnějším patří:

  • Oprava trati v úseku Rakovník – Domoušice
  • Oprava úseku Petrohrad – Kryry (zahájeno 2019)
REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru