Z Loun do Lovosic vlakem za hodinu! Úprava trati přinese zvýšení rychlosti i větší komfort pro cestující
ilustrační foto
Louny

Lounsko - Zvýšení traťové rychlosti až na 100 km/h přinesla revitalizace tratě z Loun do Lovosic, kterou slavnostně ukončila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Jejím výsledkem je kromě zkrácení jízdních dob vlaků také zlepšení komfortu pro cestující v rekonstruovaných stanicích a zastávkách a současně i zvýšení bezpečnosti provozu. Stavba začala v dubnu loňského roku, její celkové náklady přesáhly 1,2 miliardy korun.

Jedním z cílů projektu bylo odstranění propadů rychlosti na železničních přejezdech a zvýšení traťové rychlosti, v úseku mezi Radonicemi nad Ohří a Libochovicemi mohou vlaky nově jezdit až 100 km/h. Vyšší bezpečnost provozu zajistila instalace elektronického traťového a staničního zabezpečovacího zařízení 3. kategorie a také zabezpečení 26 železničních přejezdů, u kterých došlo k instalaci nových silničních přejezdových konstrukcí. Celou trať nyní dálkově řídí dispečeři ze stanice Lovosice.

Úpravy se provedly i na jednotlivých nádražích. Stanice Koštice nad Ohří, kde docházelo ke křižování, se změnila na zastávku, nově se vlaky křižují ve výhybně Radonice nad Ohří. Rekonstrukcí prošly stanice v Čížkovicích, Chotěšově pod Hazmburkem a Libochovicích a dále zastávky Pátek, Křesín, Dubany a Libochovice město. V nich se vybudovala nová, bezbariérová nástupiště s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice. Vybaveny byly novými přístřešky, osvětlením, staničním rozhlasem a informačním systémem, který mohou využívat i nevidomí.

V souvislosti s rozhodnutím Ústeckého kraje o obnovení pravidelného provozu vlaků mezi Mostem a Lovosicemi došlo k několika dodatečným úpravám projektu. Na jejich základě provedla SŽDC opravné práce v úseku Sulejovice – Lovosice, díky kterým zde bylo možné zvýšit traťovou rychlost až na 100 km/h. Jejich součástí byly i bezbariérové úpravy na zastávce Sulejovice.

Nové ostrovní nástupiště v Čížkovicích bylo navíc doplněno vnějším nástupištěm u 3. koleje, přístupovým chodníkem pro cestující a informačním systémem na železničním přejezdu, který směřuje cestující před příchodem do stanice na pravou nebo levou stranu tak, aby následně nemuseli vracet nebo nepřecházeli koleje v místech, která k tomu nejsou určena.

Dokončení stavby přinese už od letošního prosince výrazné zkrácení jízdních dob osobních vlaků mezi stanicemi Louny a Lovosicemi a opačně. Ty zvládnou celou trasu zpravidla za 52, resp. 53 minut. Díky zavedení nového dopravního konceptu na trati 114 se cestující dostanou za hodinu z centra Loun (stanice Louny město) až do Lovosic. Plný efekt revitalizace se projeví od prosince příštího roku, kdy budou na této trati poprvé v historii zavedeny rychlíky ze Žatce do Ústí nad Labem.

Celkové investiční náklady akce s názvem Revitalizace tratě Louny – Lovosice činí 1 231 185 702 Kč bez DPH. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 974 365 453 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla Společnost Louny – Lovosice tvořená firmami STRABAG Rail (správce společnosti), AŽD Praha a Swietelsky Rail CZ.

Na příští rok je na zmíněné trati naplánována rekonstrukce dvou ocelových příhradových mostů přes řeku Ohři a přilehlé inundační území, které se nacházejí nedaleko stanice Koštice nad Ohří. Její předpokládané náklady dosahují 175 milionů korun.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru