Kde všude se staví? Silničáři pracují na 255 kilometrech nových dálnic a silnic první třídy
Ilustrační foto: MD ČR
Louny

ČR - Nejvíce nových úseků dálnic na zelené louce roste na jihočeské D3, kde bude najednou ve výstavě 40 kilometrů nové dálnice. Staví se také pokračování hradecké D11 nebo na dálnici D35 směrem na Mohelnici. Aktuální přehled výstavby a plánů zahajovaných a zprovozňovaných silničních a železničních staveb projednala vláda.

„Společně se zahajovaným úsekem obchvatu Českých Budějovic na D3 je dohromady rozestavěno 255 kilometrů dálnic a silnic I. třídy, z čehož na zelené louce se staví 140 kilometrů dálnic, 52 kilometrů je modernizace D1 a 61 kilometrů silnice I. třídy,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

V letošním roce se otevře celkem 23,5 kilometru dálničních staveb. V polovině roku půjde do provozu 8,1 kilometrů dlouhý úsek dálnice D3 mezi Bošilcem a Ševětínem, na konci roku pak 14,3 kilometrů D1 mezi Přerovem a Lipníkem a také kilometr dlouhá mimoúrovňová křižovatka Olšany na D46.

Z železničních staveb se letos dokončí revitalizace trati Týniště nad Orlicí – Broumov v délce 30 kilometrů, revitalizace 14 kilometrů trati Louny – Lovosice nebo stejně dlouhá optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice nebo trať Nymburk – Mladá Boleslav.

Se začátkem letošní stavební sezóny se také rozjela modernizace dálnice D1, kde je rozestavěno pět úseků a další dva se k nim přidají, dohromady se bude najednou stavět znovu 70 kilometrů dálnice mezi Mirošovicemi a Ostrovačicemi. Rozjely se také práce na obchvatu Českých Budějovic nebo na D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Časy.

Stavět se letos začne i na D7, kde se zkapacitní obchvaty Panenského Týnce a Loun. Pokračovat budou také práce na II. etapě obchvatu Frýdku-Místku nebo na 17 kilometrech dlouhém úseku D48 Bělotín – Rybí.

Pracuje se na více než kilometrovém úseku mimoúrovňové křižovatky Třebušice na Mostecku, ten by měl být dokončen letos.

Na železnici začnou práce na elektrizaci a zkapacitnění trati Uničov – Olomouc v délce 29 kilometrů, optimalizace 15kilometrového traťového úseku Mstětice – Praha-Vysočany, revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov nebo začne prodloužení podchodů na pražském hlavním nádraží směrem na Žižkov.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru