Žatec - Hned dvakrát se o minulém víkendu prezentoval Žatec na významném veletrhu cestovního ruchu Holiday World v Praze. Jeden stánek propagující Žatec byl totiž v rámci expozice Ústeckého kraje, druhé stanoviště bylo součástí Destinační agentury Dolní Poohří. Zájemcům podávali informace o Žatci pracovníci Chrámu chmele a piva, městského úřadu a Chmelařského muzea.
Na první pohled velkým lákadlem byl chmelový skřítek Hop. Kdo díky němu přišel k žateckým stánkům, zaujaly jej dalšími vjemy – čichem a následně i hmatem. „Měli jsme připravený sušený hlávkový chmel, který si mohli návštěvníci osahat, očichat a nabrat si vzorek domů. Mohli jsme to umožnit díky podpoře Chmelařství a jejich muzea,“ řekl Karel Havelka, který na veletrhu zastupoval Chrám chmele a piva.
CHmelový skřítek Hop. Foto: město žatec
Spolupráce při prezentaci Žatce na veletrhu v Praze ovšem byla ještě širší. Zapojil se do ní i Žatecký pivovar, který společně s chrámem dodal na Holiday World degustační vzorky piva i propagační předměty. A do okruhu propagátorů Žatce pochopitelně patřila také Destinační agentura Dolní Poohří a Ústecký kraj. K zábavě návštěvníků přispěl i test se dvanácti otázkami, své znalosti o chmelu si ověřily desítky návštěvníků, kteří tak vyhráli drobné dárky.
„Bylo osloveno mnoho individuálních návštěvníků veletrhu, proběhlo několik schůzek s cestovními kancelářemi a dalšími destinačními agenturami s cílem navázat spolupráci, vyměnit zkušenosti či získat inspiraci. Z pohledu běžných návštěvníků se ukázalo, že jich stále mnoho pamatuje Žatec díky svému pobytu na vojně nebo chmelové brigádě někde v okolí,“ doplnil Karel Havelka.
(kas)