Žatec, Libočany – Vlaky po mostě přes Ohři mezi Libočany a Žatcem jezdí nyní velmi pomalu. Už na náspu před vjezdem na konstrukci mostu výrazně zpomalí a železný most přejíždějí jen krokem.
Nové opatření určila Správa železniční a dopravní cesty. „Zavedli jsme v tomto místě pomalé jízdy, a to na základě kontroly mostu a statického přepočtu jeho únosnosti,“ potvrdil na dotaz naší redakce Marek Illiaš z tiskového oddělení SŽDC. Tento stav podle něj bude trvat až do kompletní rekonstrukce mostu, anebo do vybudování mostu nového. O přesnějších plánech a termínech ještě nebylo rozhodnuto. „Z pohledu provozování železniční dopravy je ovšem most bezpečný,“ zdůraznil Marek Illiaš.
Most u Libočan se přitom částečně opravoval relativně nedávno – v roce 2016. Trať tehdy byla několik týdnů uzavřena. Most leží na železniční trati Žatec – Podbořany – Plzeň.
Podle kroniky obce Libočan se železniční trať Žatec – Žabokliky začala budovat v roce 1873. Předtím hlavní trať od Plzně vedla z Plas přes Žabokliky do Března u Chomutova. V roce 1896 projel přes Libočany úplně první vlak a v roce 1897 byly dostavěny dva železniční mosty – přes Ohři a přes Liboc. Už po deseti letech byly značně opotřebované a musela proběhnout první renovace, dodává kronika. Historie libočanského mostu, klenoucího se přes odpočinkovou a výletní oblast v přírodě, díky čemuž ho dobře znají zahrádkáři, rybáři, cyklisté, vodáci i lidé na procházkách, se tedy začala psát už před více než 120 lety.