Louny - V pátek 7. září se na lounské radnici uskutečnila pravidelná čtvrtletní prezentace průběhu přípravy dostavby dálnice D7. Zástupci z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) informovali starosty obcí o postupu prací na jednotlivých úsecích dálnice za poslední čtyři měsíce.
Úvod setkání byl věnován představení realizačního týmu, který se podílí na řízení a koordinaci přípravy dálnice D7. Pro snížení rizika zdržení v přípravě dostavby dálnice D7 bylo na ŘSD zavedeno nové softwarové řešení, které umožňuje sledovat v reálném čase stav majetkoprávního vypořádání a dodržování smluvních termínů ze strany dodavatele. Následně byl přítomným představen nově zprovozněný čtyřkilometrový úsek D7 mezi Bitozevsí a Postoloprty, který byl slavnostně otevřen ve čtvrtek 30.8.2018.
Hlavní část prezentace byla věnována jednotlivým úsekům připravované dálnice a jejich dosavadnímu stavu. V úseku Panenský Týnec se předpokládá zahájení stavby 07-08/2019. Během zimního období budou již probíhat přípravy území (kácení porostů apod.). Majetkové vypořádání v současné době probíhá dle harmonogramu.
V úseku Chlumčany se vlivem novely zákona o posuzování vlivu záměru na životní prostředí musela přepracovat dokumentace EIA s dopadem na posun celkového průběhu přípravy. Předpokládaný termín zahájení realizace dálnice u Chlumčan je v roce 2020.
Pro úsek Louny byla projektantem podána žádost o stavební povolení. Termín zahájení realizace tohoto úseku je přepokládán na IV. čtvrtletí 2019. Majetkoprávní vypořádání i nadále probíhá dle harmonogramu. Předpokládaný termín dokončení úseku Louny je v roce 2021.
V závěru prezentace byla představena možná rizika a nepředvídatelné faktory, díky kterým není možné garantovat přesné termíny realizace. Mezi hlavními faktory byly zmíněny: majetkoprávní vztahy a jejich vypořádání, zásahy do projektové dokumentace v rámci jejího projednávání a připomínkování dotčených úřadů a správců či vlastníků pozemků nebo nové posudky EIA (hodnocení vlivu na životní prostředí). Zdržení však mohou nastat i z důvodu možných obstrukčních jednání či odvolání neúspěšných uchazečů na vypsané soutěži na zhotovitele k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Po ukončení prezentace proběhla diskuze, během které mohli přítomní starostové položit otázky realizačnímu týmu.
Na závěr všem zúčastněným starostům i představitelům ŘSD poděkoval za jejich dosavadní práci na D7 starosta města Loun. Zároveň je požádal, aby v těchto pravidelných schůzkách pokračovali i po komunálních volbách, protože, tak jak se zmínil ředitel úseku výstavby Ing. Mátl z ŘSD, je nadále potřeba zdravě lobovat za dostavbu této silnice s ohledem na množství připravovaných dopravních staveb a na finanční možnosti České republiky po roce 2020.