Ústecký kraj se chystá na turisty. Uvolnil čtvrt miliardy na cyklostezku Ohře, buduje útulny a profesionalizuje rozvoj Krušnohoří
Foto z Klášterce nad Ohří. Autor: Miloš Štáfek
Výlety

Ústecký kraj - V sobotu 26. března vyjede vlak na část obnovené podkrušnohorské Kozí dráhy. Ústecký kraj toho ale v rozvoji udržitelného turismu nejen v Krušnohoří chystá mnohem víc. Nedávno kraj odsouhlasil stamiliony korun na dostavbu cyklostezky Ohře, buduje úseky pánevní cyklostezky č. 66 nebo dotuje síť útulen nejen v Krušných horách.

Krajští politici nedávno schválili investici ve výši až 260 milionů korun na dobudování 22 úseků cyklostezky Ohře. Cyklistickou trasu vedoucí od Litoměřic do Černýše zařadil Ústecký kraj mezi páteřní cyklostezky už v roce 2005, ale až nedávno se plány z úřednických zásuvek dostaly znovu na jednací stůl.

"Těší mě, že cyklostezka má podporu vedení dotčených obcí, s jejichž pomocí bychom rádi měli do konce příštího roku na stole kompletní projektovou dokumentaci, aby se všech 42 kilometrů potřebných úseků začalo stavět nejpozději v roce 2026," vysvětlil radní pro regionální rozvoj Michal Kučera, který inicioval obnovu příprav cyklotrasy.

Cyklostezka Ohře je součástí nadregionální cyklotrasy vedoucí od pramene řeky v bavorském Weissenstadtu po soutok Ohře a Labe. Celá přeshraniční trasa měří 300 km, z toho 250 km je na území ČR a 135 km na území Ústeckého kraje. Před vybudováním zbývajících úseků je třeba vypořádat mnohé majetkoprávní vztahy u dotčených pozemků nebo v některých úsecích zajistit souhlasy památkářů a ochránců přírody.

Intenzivní přípravy probíhají také na dotvoření tzv. pánevní stezky označované číslem 66, která vede napříč celým krajem také oblastmi uhelných lomů. "Podkrušnohorská cyklistická magistrála vedoucí krajinou kontrastů má velký potenciál lákat turisty odjinud a obecně přispěje k rozvoji udržitelné cyklodopravy u nás v kraji," vysvětlil radní Kučera, proč se současná krajská vláda tak soustředí na budování cyklistické infrastruktury.

Obnovu lokálek, jako v případě Kozí dráhy, nebo zvýšené úsilí při budování cyklostezek spojuje jasná snaha politiků budovat dlouhodobě udržitelnou turistickou infrastrukturu. "Nerozvíjíme turistické lunaparky. Chceme, aby turisté, kterých přijíždí stále víc, byli rozprostření na celém území kraje. Decentralizace je jediná cesta, jak skloubit ekonomické přínosy turismu a naší snahu ochránit zdejší přírodní i kulturní krajinu," vysvětluje uvažování vedení kraje náměstek hejtmana Jiří Řehák, do jehož gesce spadají právě turistický ruch a také kultura.

Jeho slova dokládá i dohoda mezi Ústeckým a Karlovarským krajem na zřízení jedné destinační agentury, která zajistí rozvoj nejdelšího českého pohoří, tedy Krušných hor. "Rozvoj turismu je třeba řídit, aby si Krušnohoří zachovalo svou pověst divokých hor s jedinečnou atmosférou a aby rozvoj turismu nevyháněl z hor místní obyvatele. Jsem rád, že společně s Karlovarským krajem a Montanregionem Krušnohoří spravujícím místní zóny UNESCO jsme se dohodli na výrazném zefektivnění rozvoje hor," uvedl Jiří Řehák s tím, že nová destinační agentura by měla začít fungovat od příštího roku.

Jedním z prvních úkolů Destinační agentury Krušné hory bude rozvoj tzv. hřebenovky, historické turistické trasy vedoucí od Aše po Praděd, ke které se Krušnohoří znovu připojuje. Ústecký kraj už na letošek vyhlásil 8milionový dotační program na budování útulen a nocležen nebo stání pro karavany. Zástupci obou krajů se na nedávném setkání v Božím Daru také dohodli, že do budování udržitelné turistické infrastruktury a do propagace Krušnohoří zapojí místní i přespolní umělce a tvůrce.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru