Postoloprty – Zbrusu nový silniční most, který byl součástí probíhající stavby dálnice D7 a obchvatu Postoloprt, avšak ještě nebyl dokončen, stejně jako celá dopravní stavba, museli dělníci a stroje tento týden začít bourat. Důvodem je chyba mostní konstrukce, kterou kontroloři zjistili až v době, kdy už objekt stál.
Na neobvyklý jev upozornili čtenáři našeho internetového deníku. Původně jsme tomu nemohli uvěřit ani my v redakci. Bourání už téměř hotového mostu na dotaz naší redakce posléze potvrdilo i Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Podle vyjádření ŘSD byly na stavbě zjištěny problémy v konstrukci mostu. „V rámci našich kontrol byla zjištěna neodpovídající odolnost mostní konstrukce vůči chemicky rozmrazovacím látkám. Ta má přitom zásadní vliv na životnost mostního objektu. Jde o chybu zhotovitele a demolice půjde plně na jeho náklady. V žádném případě se tedy nejedná o chybu projektu,“ uvedl Jan Studecký, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Nyní bude podle něj zbourána nosná konstrukce a částečně i podpěry. Bourání mostu začalo v úterý. „Stavební firma pak provede objekt nově tak, aby odpovídal všem normativním požadavkům včetně odolnosti vůči výše zmiňovaným chemicky rozmrazitelným látkám,“ upřesnil Jan Studecký. K dotazu, kolik peněz stojí demolice mostu, se mluvčí nevyjádřil.
Celá stavba úseku Postoloprty – Bitozeves má být dokončena do srpna 2018 a tento termín i přes potíže s mostem není ohrožen, uvedl Jan Studecký.